whatsapp
article

روش درخواست رفع تعلیق پرونده‌های مازاد سهمیه

روش درخواست رفع تعلیق پرونده‌های مازاد سهمیه

? قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت

✅ پیرو اطلاعیه پیشین با موضوع سهمیه واردات بازرگانان و واحدهای تولیدی، به اطلاع می‌رساند با توجه به ارزش استفاده شده از هر سهمیه، پرونده‌های مازاد بر سهمیه تأیید شده هر بازرگان یا واحد تولیدی که *فاقد تخصیص ارز، تأمین ارز یا ترخیص* بودند، پیش از این در تاریخ 1402/07/09 تعلیق شده‌اند.

♦️کاربران برای رفع تعلیق این پرونده‌ها اقدامات زیر را می‌توانند انجام دهند؛

1️⃣ از آنجایی که محل تأمین ارز *《از محل صادرات خود》 و 《از محل صادرات دیگران》* معاف از بررسی سهمیه است، بازرگان یا واحد تولیدی می‌تواند با تغییر دادن محل تأمین ارز به مقادیر مذکور و نهایی کردن ویرایش پرونده، درخواست رفع تعلیق نماید.

2️⃣ در صورتی که بازرگان یا واحد تولیدی مدعی باشد ارزش پرونده‌‌ای کمتر از باقیمانده ارزش سهمیه مصرف شده است ولی پرونده تعلیق شده باشد، می‌تواند اقدام به ویرایش پرونده مذکور نموده و سپس درخواست رفع تعلیق نماید.

3️⃣در صورتی که بازرگان یا واحد تولیدی سهمیه خود را به صورت کامل مصرف کرده باشد و خواستار استفاده از پرونده تعلیق شده باشد می‌تواند پرونده‌های دیگری که تامین نشده است و جزو مصرف سهمیه مربوطه است را جهت افزایش باقیمانده سهمیه، ابطال نماید و پرونده تعلیقی را ویرایش کرده و سپس درخواست رفع تعلیق نماید.

4️⃣در صورتی که بازرگان سهمیه بازرگانی خود را به صورت کامل مصرف کرده باشد و خواستار استفاده از پرونده تعلیق شده باشد می‌تواند تقاضای تغییر حالت ثبت سفارش به 《واردات بدون سابقه تا 500 هزار دلار》 نماید.

?کلیه کاربران برای درخواست رفع تعلیق پرونده (پس از نهایی شدن ویرایش) یا درخواست تغییر حالت پرونده (طبق بند فوق) لازم است صرفا با *مرکز تماس سامانه جامع تجارت (۱۲۴)* تماس حاصل نموده و از مراجعات حضوری خودداری نمایند.

❗️حداقل زمان انتظار برای رفع تعلیق پرونده‌های تعلیقی از زمان ثبت تیکت تا رفع تعلیق پرونده‌ها، *4 روز* می‌باشد. لذا خواهشمند است کاربران پیش از طی مهلت زمانی از پیگیری تیکت‌های درخواست رفع تعلیق، خودداری نمایند.

⏪برای پرونده‌هایی که در صف تخصیص ارز قرار دارند و ثبت‌سفارش تعلیق گردیده است، بازرگان یا واحد تولیدی می‌تواند پس از رفع تعلیق پرونده، فیش تخصیص ارز قبلی خود را با انتخاب گزینه *《ارسال مجدد به بانک》* بدون از دست دادن نوبت صف تخصیص ارز به بانک ارسال مجدد کرده و از ابطال فیش و ایجاد فیش جدید خودداری نماید.

آخرین مقالات کاربردی